's-Gravenweg 346, 2911 BK, Nieuwerkerk aan den IJssel

Onze toekomst

Momenteel wordt familiebedrijf Nedco bestuurd door de tweede generatie. Begon Nederlof senior in 1986 met alleen lekbakken voor wasmachines die hij vanuit zijn garagebox verkocht, inmiddels bestaat het assortiment uit meer dan achtendertighonderd producten. De garagebox is na diverse verhuizingen ingewisseld voor een warehouse met 7000 vierkante meter vloeroppervlak én een fabriek in China. Het pionieren veranderde in werken vanuit een professionele organisatie. En nog steeds is Nedco volop in beweging: de drie broers die hun vader hebben opgevolgd zitten boordevol energie en ideeën voor de toekomst.

Professionalisering en innovatie

In de nabije toekomst hebben vooral verdergaande professionalisering en innovatie de aandacht binnen het bedrijf. Processen worden nog meer gedigitaliseerd en geautomatiseerd. Er wordt voortdurend gezocht naar nieuwe kansen op de markt om het assortiment uit te kunnen breiden met nieuwe producten of om het aanbod verder te optimaliseren

De veerkracht die daarvoor nodig is, kwam mooi naar voren tijdens de coronacrisis. Er was grote vraag naar preventieschermen en andere corona-gerelateerde artikelen. Al vroeg werd er geïnvesteerd in machines die nodig waren om aan de vraag te voldoen.

Ook trends in de markt worden door Nedco opgepakt. Zo is een strak ontwerp met zwarte details momenteel populair onder interieurdesigners. Wij spelen hierop in door het produceren van een breed aanbod aan zwarte ventilatieroosters in zowel kunststof als aluminium, zodat ook onze accessoires aansluiten bij de laatste trends.

Uitbreiding

Naast de ontwikkeling van nieuwe producten zoekt Nedco ook naar uitbreiding van de markt voor de producten die al in het assortiment zitten. Er wordt gekeken naar het leveren van Europese bouwmarkten. Binnen Nederland is Nedco al marktleider met haar ventilatie- en witgoedproducten, en de uitdaging is dit ook over de grens te worden.

Meer productie vereist meer productieruimte, dus zal het warehouse op zeker moment ook verder worden uitgebreid. Er is in Nieuwerkerk aan den IJssel nog ruimte voor 2.500 vierkante meter extra vloeroppervlak. Dit biedt ook mogelijkheden voor eventuele uitbreiding van het machinepark, mocht uitbreiding van het assortiment dit nodig maken. Op deze manier kan Nedco de productie in eigen beheer blijven uitvoeren, wat de controle op de kwaliteit, de mogelijkheden voor maatwerk en de levertijd van de producten ten goede komt.

Organisatie

Met de groei van een bedrijf veranderen ook de organisatiestructuren. Begon Nederlof senior nog zelfstandig met het verkopen van lekbakken en lag het hele proces in enkel zijn handen; tegenwoordig zit er een complete logistieke planning achter iedere product. Het personeelsbestand telt nu dan ook zo’n 115 medewerkers, aangestuurd door 3 eigenaar-directeuren.

Toekomstige veranderingen zullen ook doorwerken in de manier waarop Nedco als organisatie functioneert. Desalniettemin blijft Nedco een bedrijf dat nuchter, betrouwbaar en sociaal opereert. De ambitie om te groeien staat de aandacht voor de mensen niet in de weg. En iedereen kan blijven ontwikkelen op zijn of haar eigen niveau.

Op zoek naar een baan bij Nedco? Bekijk dan onze uitgelichte vacatures:

Inkoper (36 - 40 uur)

Onze afdeling Inkoop is groeiende. Wil jij aan de slag als inkoper? Dan is de functie van inkoper bij Nedco vast iets voor jou!

Ervaren inkoper (36-40 uur)

Vind jij het een uitdaging om de kar te trekken in het organiseren en laten groeien van onze afdeling inkoop? Dan is de functie van ervaren inkoper bij Nedco vast iets voor jou!

Op zoek naar een baan bij Nedco? Bekijk dan onze uitgelichte vacatures:

Inkoper (36 - 40 uur)

Onze afdeling Inkoop is groeiende. Wil jij aan de slag als inkoper? Dan is de functie van inkoper bij Nedco vast iets voor jou!

Ervaren inkoper (36 - 40 uur)

Vind jij het een uitdaging om de kar te trekken in het organiseren en laten groeien van onze afdeling inkoop? Dan is de functie van ervaren inkoper bij Nedco vast iets voor jou!

Thom_2

“Het is voor mij een uitdaging om ervoor te zorgen dat klanten een Nedco-rooster kopen, en niet die van de concurrent. Ons product bijzonder maken: dat doe je hier samen, met z’n allen”

Thom van der Wijngaard, Grafisch vormgever